تغذیه برای جبران خود ارضايي

تغذیه برای جبران خود ارضايي

نقش تغذیه برای جبران خود ارضايي یک نقش بسیار کلیدی و مهمه. در مردان، منی مرد شامل انواع مواد مغذی مانند پروتئین ها، اسید اسکوربیک، آمینو اسید ها، فسفر، پتاسیم، کراتین، فراکتوز (شکر) و البته اسپرم مرد هست.

اسپرم تنها بخشی از مایع منی هست. از بین 2 تا 6 میلی لیتر منی که در هر بار انزال از مرد خارج میشه، فقط 2 الی 5 درصد از  اون رو اسپرم تشکیل می ده. البته همین مقدار اسپرم، شامل 100 الی 600 میلیون عدد اسپرم است که همگی برای وارد شدن به یک تخمک در رحم زن مسابقه میدهند و فقط یکی از آنها برنده این مسابقه میشه. (همین جا باید به ارزش وجودی خودمون پی ببریم که چقدر با ارزش بودیم که تونستیم در این رقابت سخت پیروز بشیم، عمل لقاح رو انجام بدیم و به دنیا بیاییم). حالا که متوجه شدید این همه مواد مفید و مغذی با خود ارضایی از  منی مرد خارج می شن و از بین میرن، به اهمیت تغذیه برای جبران خود ارضايي پی می برید. بالاخره چی بخوریم تا جبران این همه انرژی و  مواد مغذی از دست رفته رو بکنه؟  بهترین تغذیه برای جبران خود ارضايي و تقویت میل جنسی اینها هستند :

     بهترین تغذیه برای جبران خود ارضايي و تقویت میل جنسی اینها هستند : زنجبیل : که ماده ای بسیار گرم و انرژی بخش  و مغذی هست. می تونید پودر اون رو با شیر میل کنید یا روی غذاها بریزید. 

    عسل: نه تنها  عسل در درمان تمامی بیماری ها استفاده می شه، بلکه این ماده بهشتی، میل جنسی رو هم تقویت میکنه. مخصوصا بلافاصله بعد از رابطه جنسی و انزال منی، یک لیوان آب ولرم که با یک قاشق عسل شیرین شده باشه میتونه به سرعت انرژی شما رو برگردونه.

    کلسیم : برخلاف تصور عوام که منبع اصلی کلسیم رو شیر و لبنیات می دونند، یکی از بهترین منابع کلیسم، آمگا 3 و زینک، ، تخم شربتی هست. مقداری تخم شربتی، بیشتر از 7 برابر یه لیوان شیر کلیسم داره! این دانه های عالی خوشمزه، هدیه های خداوند به انسان هستند. هر روز شربت تخم شربتی درست کنید و میل کنید. پروتئینگوشت بره، بهترین منبع پروتئین و تقویت کننده نیروی جنسی هست. از منابع دیگه (و ارزان تر) پروتئین مانند حبوبات هم می تونید استفاده کنید. ولی فراموش نکنید که بدن انسان هم به پروتئین حیوانی و هم پروتئین گیاهی  نیاز داره. گوشتهایی مثل مرغ و گاو هم پروتئین دارند ولی به خاطر طبع سردشون ، تقویت کننده نیروی جنسی نیستند. سبزیجات: از بین سبزیجات، پیازچه، پیاز و سیر و تره، به خاطر طبع گرمی که دارند، برای تقویت نیروی جنسی خیلی مفید هستند. البته استفاده از اونها باعث ایجاد بوی بد دهان میشه. پس مواظب باشید قبل از رابطه با همسر مصرف نکنید و حداقل چند ساعت قبل مصرف کنید. برای رفع بوی بد دهان، یک حبه هل  رو توی دهان بگذارید و با اون بازی کنید تا کم کم خیس بخوره و دانه هاش وارد معده شما بشه.  

    بنابراین بهترین  تغذیه برای جبران خود ارضايي همین موارد ساده و قدرتمندی هست که در بالا گفتیم. البته مواد مفید دیگری مانند گیاه جینسنگ قرمز، یا معجون امام رضا علیه السلام هم هستند که بسیار برای تقویت میل جنسی مفید هستند که میتونید از عطاری ها تهیه کنید.

    نقش ورزش در بهبود تاثیرات منفی خودارضایی

    ورزش منظم بسیار کمک می‏کنه که ضعف‏های جسمانی که در اثر خودارضایی به وجود اومده، کم کم شروع به درمان کنه. خواب زود یعنی خوابیدن در ساعت 11 شب باشه فوق ‏العاده مؤثر هست و اصلاً خوابیدن در این ساعت در کل سلامتی انسان هم مؤثره. اما خب اختصاصاً برای کسانی که خودارضایی رو هم زیاد انجام می‏دادن و اکثراً دیدن پورن هم که نصفه شب انجام می‏شه، اصلاً کلاً لازمه که الگوی خوابیدن عوض بشه و ساعت خواب 10 باشه و تا حد امکان باید سحر خیز بود. سحرخیز بودن فوق‏ العاده برای همه چیز خوبه. برای روح، جسم، نشاط، وقت و برنامه‏ ریزی و همه جوره سحرخیزی خوبه. پس اگر ما می‏تونیم ساعت 10 بخوابیم و 5 بیدار بشیم، خیلی عالی هست.

    خب درسته که در خونه‏ هایی که در اونها تلویزیون وجود داره، سریال‏هایی که 11 شب شروع می‎‏شن و 12 تموم می‏شن، انجام این دستورالعمل کمی سخت هست، اما اگر ما بخوایم سلامتیمون رو به‏ دست بیاریم باید یک سری چیزها رو قربانی کنیم. تلویزیون رو ساعت 10 خاموش کنیم و بخوابیم. چون‏که سال‏های سال نگاه کردیم و باز هم سال‏های سال برای نگاه کردن به تلویزیون و سریال وقت داریم. ولی حالا که ما خودارضایی رو کنار گذاشتیم و می‏خوایم خودمون رو درمون کنیم، این‏ها بهایی هست که باید بپردازیم. زود بخوابیم و زود بیدار شیم که انسان اگر بتونه سحرخیز باشه و وقتی که سحر بیدار شد، به نماز، دعا، مراقبه و چیزهایی که روح و معنویتش رو تقویت کنه،

    تموم این‏ها روی جسم هم اثر می‏گذاره. و همونطور که در مقالات قبل هم گفتیم کلیه عوامل ورودی به بیماری اعتیاد جنسی، خودارضایی و اعتیاد به پورن رو قطع کنیم. مثل چشم‏ چرانی، عکس، فیلم، پورن، نگاه کردن و تخیلات جنسی. تغذیه مون رو هم باید درست کنیم و تا می‏تونیم مصرف سبزیجات، میوه و ویتامین‏ها رو زیاد کنیم. اصلاً کلاً در زندگی خیلی خوبه که تغذیه انسان بیشتر به سمت سبزیجات باشه و مصرف گوشت رو محدود کنیم. حالاخیلی ها هم اصلاً علاقه دارند که خام گیاهخواری رو هم در پیش بگیرن که در این مورد چون من خام گیاهخوار نیستم نمی‏تونم اطلاعات خاصی بدم.

    ما نمی‏خوایم کار سخت کنیم. برای اوایل کار انسان همون خودارضایی رو کنار بگذاره و ورودی‏های ذهن و جسم رو ببنده، همین خودش قدم بسیار بزرگی هست. تغذیه رو هم به سمت سالم‏تر غذا خوردن هدایت کنیم. تا اینکه کم کم روی همه این‏ها که مسلط بشیم، که مثلاً بعد از یک‏سال زندگی کردن با این سبک، به این نتیجه برسیم که: خب من اونقدر روی خودم و نفس خودم تسلط دارم که خام گیاهخواری و رژیم‏هایی از این قبیل رو بتونم در پیش بگیرم. پس نگران نباشیم. درمان شدنی هست. ضعف حافظه، مشکلاتی که برای هورمون‏های بدن و هورمون‏های مغزی به وجود اومده، به امید خدا همه این‏ها برطرف می‏شه.

    امداد خداوند در جبران عوارض خودارضایی

    یک نکته‏ ای که شاید در مقالات علمی نشه اون رو به صورت علمی روی کاغذ آورد، اینه که “خداوند کمک می‏کنه“. اون امداد الهی و کمک خداوند رو که هیچ دانشمند و مقاله علمی نمی‏تونه این رو ثابت کنه، مثلاً یک دانشمند بیاد در یک ژورنال علمی اون رو چاپ کنه و بگه: “چند واحد از امداد = X2امداد خداوند = ترک خودارضایی”. اصلاً چنین چیزی نیست. اما اتفاقی که می‏افته اینه که “خداوند خیلی کمک می‏کنه“. خیلی از کاربرها که پیام میدن و تجربه‏ هاشون رو می‏گن، خیلی جالبه. خدا کمک می‏کنه در اون شرایطی که فردی که رابطه ناسالمی داشته و بعد از اینکه تصمیم گرفته که خودش رو پاک نگهداره، اون فرصت‏هایی که قرار بوده اون کار براش پیش بیاد، حتی اگر خود اون فرد هم می‏خواسته، اما انگار که اون فرصت جفت و جور نشده. یعنی ما وقتی عزم و اراده می‏کنیم خداوند امدادهای غیبی خودش رو برای ما می‏فرسته و واقعاً این موضوعی هست که علم نمی‏تونه ثابتش کنه ولی خود ما که می‏تونیم ثابت کنیم، تجربش کنیم و معنویت و روحانیت رو تجربه کنیم.

    نباید منتظر این بشینیم که دویست هزارسال دیگه علم یک چیزهایی رو ثابت کنه که خداوند هم کمک می‏کنه. نه! اتفاقاً قبلا پستی رو در یک کانال خوندم که حتی چند تا لینک خبرش رو هم گذاشته بود که دانشمندها دارن ثابت می‏کنن که روح وجود داره و حافظه انسان بعد از مرگ باقی می‏مونه و حافظه و هوش فرد می‏تونه بعد از مرگش باقی بمونه. و همین خبری رو که در سایت‏های خارجی منتشر شده بود و خبرش هم خیلی جدیده، اصلاً دنیای آتئیست و بی خدا بودن رو کلاً زیر سؤال می‏بره که می‏گه : “مرگ پایان کار نیست” و یک چیزی بعد از مرگ هست.

    حالا تا بیایم ثابت کنیم که اون چیز چی هست، خودش شاید دویست هزار سال دیگه طول بکشه. من خودم ترجیح می‏دم که همین الان استفاده کنم و صبر نکنم که یک روزی علم بیاد و این‏ها رو ثابت کنه. چون مطمئنم، باور دارم و با تک تک سلول‏های بدنم و تک تک ذرات وجودم ایمان دارم که خداوند وجود داره و کمک می‏کنه به ما. بنابراین اگر دچار خودارضایی بودیم و الان کنار گذاشتیم، علاوه بر اون چیزهای علمی، فیزیکی، تحقیقاتی و مقاله ‏ای، همه این‏ها درست؛ بدن شروع به بازیابی و بهبود خودش می‏کنه. و امداد و نور خداوند وقتی وارد شد، اونجا همه چیز رو می‏تونه به کلی عوض کنه. بنابراین “امیدمون رو از لطف خداوند از دست ندیم“. 

    تجربه من در درمان عوارض خود ارضایی

    خوب از مباحث تئوری و علمی که بگذریم، شاید موثرترین چیز برای اینکه عوارض خودارضایی رو درمان کنیم، استفاده از تجربه زنده دیگران باشه. من (جواد زارع)، شخصا بعد از اینکه خودارضایی و دیدن پورنوگرافی رو ترک کردم، معجزات بسیار زیادی رو در زندگی تجربه کردم. هم از نظر جسمی و فیزیکی ، هم از نظر روحی و معنوی و هم از نظر مادی.

    از نظر فیزیکی، که بیشتر موضوع این مقاله هست، در یک جمله میتونم بگم که انگار تازه متولد شدم. تغییراتی که در من رخ داد اینها بودند:

    تغییر چهره

    وقتی خودارضایی میکردم، همیشه یک غم پنهان و یک افسردگی عمیق در چهره من وجود داشت. بیشتر از هر کس دیگه ای، خودم اون غم رو حس می کردم. وقتی در خلوت، خودم رو در آینه میدیدم احساس میکردم چشمهام پر از غصه هستند و شکل صورتم میخاد فریاد بکشه که من حالم خوب نیست… 

    فقط بعد از ترک استمنا بود که کم کم برق چشمانم عوض شد، چهره ام شاد و خندان شد و اون غم لعنتی واقعا از چهره ام رفت که رفت.  

    الان وقتی در خلوت خودم به آینه نگاه می کنم، یک لبخند رضایت ناشی از عشق به خودم روی لبهام میاد. لبخند شکرگزاری، لبخند آزادی از اسارت خودارضایی و لبخندی حاکی از افتخار به خود. این احساس عالی رو برای شما هم آرزو میکنم.

    قطع لرزش دستان

    تا قبل از ترک خودارضایی، دستان من لرزش داشت. این لرزش هم فیزیکی بود و هم به خاطر عدم اعتماد به نفس. ولی بعد از ترک، لرزش آن بسیار کم شد.

    پایان ضعف عمومی بدن

    شاید ضعف عمومی بدن یکی از رایج ترین عارضه هایی باشد که افراد مبتلا به خودارضایی آن را تجربه می کنند. بعد از هر بار خودارضایی، انگار تمامی انرژی بدن تخلیه می شود و فرد (خصوصا جنس مرد) دوست دارد لحظاتی را فقط بخوابد. در زبان فرانسوی لحظات بعد از ارگاسم را La petite mort  می نامند به معنای مرگ کوچک. حال اگر این ارگاسم از طریق خودارضایی باشد، میزان تخلیه انرژی بسیار بیشتر است. 

    در اصل تخلیه از طریق خودارضایی را نمی توان ارگاسم نامید. بلکه آن را باید صرفا برون ریزی نامید. ارگاسم واقعی وقتی است که زن و شوهر در طی یک رابطه عاشقانه به اوج لذت جنسی می شوند و انرژی یین زن با انرژی یانگ مرد مبادله میشود .

    ولی در خودارضایی چون شریک جنسی وجود ندارد، انرژی فرد کاملا تخلیه می شود و برای جبران این انرژی از دست رفته باید چند روز غذای عالی و مقوی خورده شود. 

    حال تصور کنید فردی هر روز یا روزی بیش از یک بار خودارضایی کند. او دائما در حال مرگ کوچک ( بی حالی پس از انزال) خواهد بود.

    برای من هم همینطور بود. ولی بعد از ترک خودارضایی، انرژی بسیار زیاد به وجود من برگشت. این انرژی آنقدر زیاد بود که شاید نتوان باور کرد که انسان چقدر میتواند انرژی داشته باشد. 

    این انرژی تبدیل به قدرت بدنی در باشگاه ورزشی شد. هر بار که انزال اتفاق بیفتد تاثیر آن را سریعا در میزان قدرت خود در باشگاه ورزشی میتوانید ملاحظه کنید. 

    کافی است مثلا 10 روز هیچ گونه انزالی نداشته باشید تا ببینید در باشگاه عملکرد شما حداقل 70 درصد بهتر شده است.

    بازگشت حافظه و تمرکز

    ضعف حافظه، حواس پرتی و مه مغزی از خصوصیتهای ذاتی شهوت رانی هستند. تقریبا تمام کسانی که خودارضایی میکنند روز به روز حواس پرت تر می شوند. من هم در زمان شهوترانی، حافظه ام ضعیف شده بود، نمی توانستم تمرکز کنم. مثلا وقتی میخواستم یک کار جدی مثل برنامه نویسی روی کامپیوتر انجام دهم، هر چند ثانیه یک بار، به فکر کارهای دیگر می افتادم.

    ولی بعد از ترک کردن استمنا و پرهیز جنسی گذاشتن، آنچنان تمرکزی پیدا کرده ام که اگر مشغول کاری باشم گاها از محیط اطراف کاملا جدا میشوم و متوجه نمی شوم چه اتفاقاتی در اطراف دارد می افتد.  اینها همه از برکات ترک شهوترانی و پرهیز کامل از خودارضایی، پورنوگرافی و هر گونه شهوترانی است.

    مقاله جامع ترک خودارضایی را مطالعه کنید

    برای اینکه هر چه بیشتر در رابطه با خودارضایی، نحوه ترک آن و درمان عوارض خودارضایی اطلاعات جامع کسب کنید، از ما دعوت میکنیم که حتما مقاله آموزش جامع ترک خودارضایی را مطالعه کنید.

    در انتهای آن مقاله، دهها فایل صوتی و ویدیویی راجع به خودارضایی و درمان عوارض آن وجود دارد که حتما آنها را هم مشاهده کنید. 

    در انتها، از شما دعوت می کنیم که نظرات و تجربیات خود در راه ترک خودارضایی را برای همه عزیزانی که از این موضوع رنج می برند به اشتراک بگذارید. برای این کار کافی است در پایین این صفحه یا مقاله آموزش جامع ترک خودارضایی، دیدگاه های خود را ارسال کنید.

    به جمع هوشمندان جامعه خوش آمدید!

    در زمانی که خیلی ها آگاهی کافی از این اعتیاد ندارند و به خاطر دسیسه جهانی انحراف جنسی، به خودارضایی معتاد شده اند، شما به لطف خدای مهربان وارد این سایت شده اید و به خانواده ای پیوستید که همگی در مسیر نورانی ترک خودارضایی و درمان عوارض خودارضایی در حال حرکت هستند.

    نویسنده مطلب: ابراهیم جهانبازنژاد

    ابراهیم جهانبازنژاد

    پاسخ دهید

    هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...